THOMAS GEORG BLANK & ISIK KAYA When looking at stones I get sucked into deep time, when looking at my harddrive I’m afraid that it will break

Home / THOMAS GEORG BLANK & ISIK KAYA When looking at stones I get sucked into deep time, when looking at my harddrive I’m afraid that it will break

>  THOMAS GEORG BLANK & ISIK KAYA (ale)

When looking at stones I get sucked into deep time, when looking at my harddrive I’m afraid that it will break
7:33
2020

Parece que no ha quedado mucho de la esperanza inicial de que la digitalización y la tecnología de Internet podrían contribuir a la emancipación humana y a un futuro más justo. Los escándalos de vigilancia, la dependencia de unas pocas megacorporaciones y el egocentrismo vacío dominan cada vez más la percepción del mundo digital. Sin embargo, estas tendencias negativas son desafiadas por entusiastas independientes que defienden con vehemencia el primer sueño de una Internet libre.

El Archivo de Internet es una de las instituciones importantes en esta lucha. “Cuando miro piedras me sumerge en el tiempo profundo, cuando miro mi disco duro tengo miedo de que se rompa” da una impresión poética de la sede del Archivo en San Francisco. Los fragmentos de texto, video y audio se unen para formar una composición que muestra que en las manos adecuadas Internet y su infraestructura no se convierten en instrumentos de vigilancia y control, sino que, por el contrario, pueden ser misteriosos, elegantes y divinos.

It seems that there is not much of the initial hope that digitization and Internet technology could contribute to human emancipation and a fairer future. Surveillance scandals, reliance on a few mega-corporations, and empty self-centeredness increasingly dominate perceptions of the digital world. However, these negative trends are challenged by independent enthusiasts who vehemently defend the first dream of a free Internet.

The Internet Archive is one of the important institutions in this fight. “When I look at stones it plunges me into deep time, when I look at my hard drive, I am afraid it will break” gives a poetic impression of the Archives headquarters in San Francisco. The fragments of text, video and audio come together to form a composition that shows that in the right hands the Internet and its infrastructure do not become instruments of surveillance and control, but, on the contrary, can be mysterious, elegant and divine.

ARTISTAS

SEDE

AGENDA

Descripción