> Hiroya Sakurai (jap)
The Stream VIII
7:00
2017
En los cursos de agua artificiales de los arrozales, el agua en la naturaleza debe seguir reglas artificiales. De esa manera, la naturaleza se hace abstracta, dando lugar a una nueva forma de belleza distinta del estado natural. El tema de este trabajo es la vivacidad del agua, ya que sigue el curso hecho por el hombre.
Este trabajo es un ballet que utiliza el sonido y el movimiento de las algas y el agua. Con el canal como teatro, filmé la coreografía de las algas que fluyen en el agua.
En el episodio VIII de The Stream, me enfoco en el origen del arroyo en la vía fluvial en el campo de arroz. La corriente es producida por una bomba hecha por el hombre, que extrae agua subterránea a la superficie y la lleva al campo de arroz. El agua en el campo de arroz luego se drena a través de una enorme estación de bombeo de drenaje que alimenta un gran río.
Al editar la grabación, conservé solo la frecuencia que suena como la voz de una persona. El sonido resultante que el público escucha es como un coro.
In the man-made waterways of rice paddies, the water in nature must follow artificial rules. In that way, nature is made abstract, giving rise to a new form of beauty distinct from the natural state. The theme of this work is the liveliness of the water as it follows the man-made course.
This work is a ballet using the sound and the movement of the algae and water. With the waterway as the theater, I filmed the choreography of the algae that flows in the water.
In episode VIII of The Stream,I focus on the origin of the stream in the waterway at the rice field. The stream is produced by a man-made pump, which draws underground water to the surface and carries it to the rice field. The water in the rice field then drains through a huge drainage pump station that feeds into a large river.
When editing the recording, I retained only the frequency that sounds like a person’s voice. The resulting sound that the audience hears is like a chorus.
Previous screenings2018
«the 2018 Short Film Corner»,71st Festival de Cannes,France.
«21st Japan Media Arts Festival»,The National Art Center, Tokyo
«Aperture: Asia & Pacific Film Festival «,The Horse Hospital, London
«12th San Francisco Frozen Film Festival”,Roxie Theater and PianoFight,San Francisco
“The 6th Moonrise Film Festival”,Canada
«11th Mosaic World Film Festival”,Rockford,IL,USA
«OFF THE WALL 2018»,Madison,USA
«Strano Film Festival”,Capestrano, Italy
«22nd International Video Festival VIDEOMEDEJA”,Museum of Contemporary Art of Vojvodina, Serbia
«11th Strangloscope, Experimental Film,Audio & Performance International Festival”,Florianópolis, Brazil
«BIDEODROMO 2018 International Experimental Film and Video Festival» ,Bilbao, Spain
«3rd Pile of Bones Underground Film Festival»,Regina, Saskatchewan, Canada
«28th The International Film Festival «Message to Man» «,St. Petersburg, Russia
«23ard Split Film Festival «,Croatia
«17th Innsbruck Nature Film Festival 2018»,Austria
«16th The International Festival SIGNES DE NUIT (SIGNS OF THE NIGHT) «, Paris
«21st Antimatter[Media Art]»,Deluge Contemporary Art,Canada
Award: 2018 “Audience Choice Award for Best Experimental Film” and “Best International Film” at The 6th Moonrise Film Festival in Canada. «Special Mention» at «BIDEODROMO 2018 International Experimental Film and Video Festival» in Bilbao, Spain. «Special Jury Mention»at «30th Girona Film Festival» in Girona,Spain