CHIA-YUN WU darkness within darkness

Home / CHIA-YUN WU darkness within darkness

> Chia-Yun Wu (twn)

darkness within darkness
5:50 / Video installation / Dimensions variable / 2019

“Darkness within darkness” (oscuridad dentro de la oscuridad) es un vídeo de papel que combina imagen digital y material físico. Con esta pieza el artista trata de investigar la esencia de la imagen en movimiento tratando de transformar el medio para deducir aquella.

Puesto que las tiras de película son transparentes y lisas, la realidad puede representarse por medio de una proyección, lo que hace que el paso el tiempo sea imperceptible al público, sin embargo con el desarrollo de la tecnología digital la imagen ya no se muestra sobre materiales físicos como la película o el papel fotográfico sino que puede existir en la memoria de un ordenador. Desde entonces la imagen se ha convertido en data virtual. Por otro lado, debido a la persistencia de la visión humana es posible interpretar una cantidad abundante de imagen fija continua como imagen en movimiento. De acuerdo con esto el artista ha dividido el video digital entre el ratio de 24 fotogramas por segundo y mediante un proceso de impresión en papel y escaneo como archivos digitales, ha logrado que el video recompuesto incorpore la textura de los papeles. La pieza no es solo data virtual sino que existe físicamente. El contraste entre lo que está fijo y lo que está en movimiento y entre lo virtual y lo físico, ha llevado al artista ante el concepto taoista de “cuerpo con dos caras”, “darkeness within darkness” aspira, al igual que el Tao a abarcar el contraste entre el vacío y lo inagotable, lo oculto y lo siempre presente, lo instaurado y lo abstracto.

darkness within darkness is a paper made video combined with digital image and physical material. Through the work, I was trying to investigate the essence of moving image, and attempted to transform the medium in order to deduce.

As the film strips are transparent and smooth, the reality can be re-presented through projection, which makes the passing of time unnoticeable to viewers. However, with the development of digital technology, image no longer only displays on physical materials such as film or photo, and can exist within computer memory. From then on, image has become virtual data. In addition, as the persistence of vision of human eye, we’re able to read the abundant amount of continuous-still-image as moving image. I thus divided the digital video into the film ratio of 24-frame-per-second, and through the process of printing on papers and scanning as digital files, the re-composed video has carried the texture of the papers. The work is not only a virtual data but also a physical existence. According to the contrast between stillness and movement, virtual and physical, I’ve been led to the concept of “one body with two sides”.

Throughout the experiment of medium transforming, I started to trace the origin of the “one body with two sides”, whose concept is based on Chinese philosophy of Taoism. Tao is a formless natural law that yet informs a way of life whilst eternally resisting description. It’s empty yet inexhaustible; hidden but always present; a way of life yet not a locatable truth. I used the fundamental and abstract substances from nature as image elements so as to visualize the mysterious Oriental time. darkness within darkness seeks, in the same way, to be comprised of the very contrast between the established and the abstract.

 

Descripción