ALVARO LAIZ

Home / ALVARO LAIZ

Álvaro Laiz (esp)

Álvaro Laiz (n.1981) es un artista multidisciplinar que trabaja con fotografía, texto, video y sonido. Su trabajo de investigación trata sobre narrativas donde convergen la cultura tradicional, la naturaleza y la tecnología.

En 2017 publicó su primer libro The Hunt (Dewi Lewis / RM, 2017), una reconstrucción de una historia similar a Moby Dick del hombre contra el depredador más temible y eficiente de la naturaleza en la Selva Boreal: el tigre siberiano. Fue presentado en Les Rencontres d’Arles 2017 y seleccionado por el British Journal of Photography como Mejor de 2017. El trabajo de Álvaro ha sido reconocido y financiado por varias instituciones como Sony World Photography Awards, World Press Photo o Magnum Foundation.
Desde 2020 es miembro de National Geographic.

Su obra, tanto de fotografía como de videoinstalación a gran escala, reside en colecciones públicas y privadas como el Museo de América o la Fundación INELCOM, comisariada por Vicente Todolí, y ha sido expuesta en museos y ferias de arte como Musée d’Art Contemporain du Val- de-Marne (MAC / VAL) en París, Museo de Arte Contemporáneo de Castilla y León (MUSAC). Entre sus clientes editoriales se encuentran National Geographic, New York Times, Traveller o Forbes, entre otros.

 

Álvaro Laiz (born 1981) is a multidisciplinary artist who works with photography, text, video and sound. His research work deals with narratives where traditional culture, nature and technology converge.

In 2017 he published his first book The Hunt (Dewi Lewis / RM, 2017), a reconstruction of a Moby Dick-like story of man against nature’s most fearsome and efficient predator in the Boreal Forest: the Siberian tiger. It was presented at Les Rencontres d’Arles 2017 and selected by the British Journal of Photography as Best of 2017. Álvaro’s work has been recognized and funded by various institutions such as the Sony World Photography Awards, the World Press Photo and the Magnum Foundation.
Since 2020 he has been a member of National Geographic.

His work, both photography and video installation on a large scale, can be found in public and private collections such as the Museum of America or the INELCOM Foundation, curated by Vicente Todolí, and it has also been exhibited in museums and art fairs such as Musée d’Art Contemporain du Val-de-Marne (MAC / VAL) in Paris, Museum of Contemporary Art of Castilla y León (MUSAC). His editorial clients include National Geographic, New York Times, Traveler and Forbes, among others.

Descripción
Socials